25 mars 2014

Om racerbanan på Lugnet, isbjörnarna på Svalbard, Sportkullan adventure race och Tough race

Det såg ut att vara ungefär 25 grader varmt mitt på dan, så jag blev rätt förvånad när jag märkte hur hårt det var på Lugnet. I efterdyningarna av för-VM och Lilla SS är spåren väldigt fina, nu på kvällen var det nästan lite för lättfört för att jag skulle känna mig bekväm. Men det är helt klart åkbart på tävlingsbanorna. Är väl ingen idé att hymla med hur tråkigt jag tycker att det är att jobba dag, men jag försöker intala mig själv att det finns saker att se fram emot ändå. Säsongens första riktiga skidtävling, till exempel. Om en dryg månad hoppas jag överleva isbjörnarna på Svalbard. I juli kanske man skulle försöka skaffa sig en kompis så att man kan köra multisporttävlingen Sportkullan adventure race i Mora? Och i augusti vet jag minst två tuffingar som tänker köra Tough race i Borlänge. Kanske blir jag den tredje.

Inga kommentarer: