6 maj 2016

Bromma-Vällingby, medel

Möttes av ett pyttelitet TC inklämt mellan ishallen och fotbollsplanen när jag sprang Ö7 på "hemmaplan". Det är i alla fall på den karta som ligger närmast Hässelby och där jag svor ett antal gånger förra året när jag jagade skärmar på Naturpasset. Började med en gigantisk bom till tvåan, en kontroll som ligger 25 meter från stigen, och sen fortsatte det väl så, även om det gick lite bättre andra halvan av banan. Men det verkar som att jag inte var den enda som bommade, och kanske har det att göra med alla triljarder stigar. Gissar att ungefär hälften är med på kartan. När jag hade gått i mål sprang jag banan ett varv till, bara för att kolla varför det blev så fel. Bommade igen. Fattar inte att det kan vara så svårt, trots att det egentligen är skitlätt.

Inga kommentarer: