15 sep. 2016

Hemma

"Jag tror att jag ska lägga in en annons och köpa det här, för här skulle man bo", sa Klingen. Jag tror att jag håller med.
Vad gör du nu?
Var bor du nu?
Det är frågor jag får ganska ofta, och som jag har ganska svårt att svara på. Jag vet inte.
Känns som att jag har hamnat i något slags mellanläge, i väntan på något som just nu är oklart. Men hemma är nog Falun. Här har jag i alla fall de flesta av mina prylar.
I dag fick jag springa en sväng med Klingen, så nu är jag åtminstone uppdaterad. Himla fint i skogen nu – och varmt! Har varit krasslig några veckor, så jag var inställd på att det skulle gå tungt som satan, men det kändes faktiskt helt okej. Några timmar efter att jag kom hem plockade jag en fästing ur låret och en annan ur axeln. Intet gott som inte har något ont med sig, eller hur var det?

1 kommentar:

Nipe sa...

Å precis när fästingarna börjar inse att det är höst, ja då kommer älgalössen...
Hemma är väl där man tvättar? Äsch, varför måste du/eller andra veta? Och varför måste man alltid ha en plan? Det ordnar sig.