10 okt. 2011

Icebug

 
Har gått och sneglat på ett par Icebug ett tag och i helgen slog jag till. Tränings- och tävlingsskor med dubbar, som håller låg vikt även när dom blir blöta (dessutom ska dom vara bra uppbyggda, om man ska tro reklamen). Föga överraskande är det elitorienterare som ligger bakom. Testsprang 90 minuter (lika delar fina stigar/gyttjebad/obanat) på Hälsingbergskartan, och ger skorna fem dalahästar av fem möjliga. Dom blir faktiskt inte ett dugg tyngre av träsken och känns torra. Fick visserligen ett saftigt skavsår, men det får jag ju å andra sidan alltid av nya skor. Tror att dom kommer funka klockrent när det blir snorhalt också.

2 kommentarer:

Peter sa...

Åh!
Ett par såna vill jag också ha. Hört mycket gott om dem. Men så ska man ju använda dem också och just springa är inte min starka sida (än). Börjat så smått som komplement till cyklingen och jag gillar det!

Tack föresten för dina instruktioner på Friskis skidteknikövning(ar) i vintras.

Lina sa...

Peter, om du funderar är det nog läge att slå till nu. Jag köpte mina ordentligt nedsatta( 995), antar att dom vill bli av med "gamla" modellerna innan vårens nya kommer. Har visserligen bara kört ett pass i dom än, men jag blev såld direkt.
Löpning är ju så jäkla enkelt, gäller bara att ta sig över jobbigthetströskeln, och det fixar du ju på någon vecka!