28 maj 2012

Farthållare

 
Det händer ju ibland, (framför allt kanske när man* åker skidor, men i bland när man springer också) att man håller nästan exakt samma fart som någon annan. Känns ganska bra att ligga bakom, men så tycker man att det går lite för sakta och så kör man om och så måste man ta i allt vad man orkar för att skapa en liten lucka, och till slut måste man stanna och låtsas knyta skorna/skrapa bort snö som inte finns/kolla mobilen/hitta på valfri anledning, och så åker den andra om och så är man tillbaka där man var för en kilometer sedan. Det är så jobbigt. Vad ska man säga? Hej, hej, fint väder i dag? Går lite kärvt i dag, eller hur? Åker du ofta här, eller? Första gången går det ju bra, men andra och tredje? Precis exakt det där hände i dag. En kille på inlines svischade förbi i 180. Jag låg bakom ett tag, han blev trött, jag åkte om, han låg bakom ett tag och körde förbi igen. Och sen körde jag om. Tillslut stannade jag och plockade fram mobilen, nickade lite nonchalant och förklarade telepatiskt att jag måste kolla om jag har fått ett superviktigt sms. Sen stod jag kvar jättelänge. Problem solved.  

Fotnot: Alla man går att byta ut mot Lina Börjes

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör min dag ibland :-)
/Karin R

Stefan sa...

Folk som tränar är magnetiska, så måste det vara.

Lina sa...

Karin, du gör mig glad!
Stefan, du får mig att tänka på vansinniga MA Numminen...