2 maj 2012

Funbeat-testet #46 – Inlines

Vad: Klubbträning med Active skaters. Bilprovningen, Falun. 90 min.
Passbeskrivning: "Inlinesträning – teknik. Alla är välkomna. Tema: Kurvåkning och överstegsåkning. Alla kan vara med på tisdagarna då vi alltid kör någon form av grundövningar och man kan alltid göra övningarna på den nivå man själv befinner sig."
Tidigare erfarenhet: Har åkt skridskor och rullskidor, men det var första gången jag provar ett par inlines.
Hur det var: Två grupper, en för stora och en för små, och jag hakade på kidsen. Ett gäng grundläggande teknikövningar för att lära sig överstegsåkningen. Vet inte om felet sitter i kroppen eller huvudet, men jag kan inte få till det och det är fruktansvärt irriterande. Att åka rakt fram är ju ungefär som att åka skridskor, men det går väldigt väldigt lätt på speedskates.
Borgskala: 10 i dag, men syftet var ju teknik och inte kondition. Min garmin har för övrigt tvärdött.
Kulskala: 7. Kan fortfarande bara åka rakt fram, och det tar ner betyget.  
Förmodad träningsvärk: Nej.
Igen: Om jag bara kan vänja mig vid farten och sluta vara livrädd för alla stenar (och åka i kurvor) skulle det bli hur kul som helst. Ska ge det någon chans till, för att åka tex Berlin inlines marathon ser ju inte tråkigt ut, direkt.
Just det, vi tävlade också. Jag fick stryk av Jonna.
Stora killarna övar teknik.
Lite oklart vad som händer här.


Inga kommentarer: