6 apr. 2013

Borlänge ultra 2013

 

Jag har sett mitt första ultralopp. Borlänge LK ordnade 6-timmarstävling på sportfältet i Borlänge, och mellan tummen och pekfingret gissar jag att strax under hundra personer kom till start. Jag är SJUKT imponerad! Hur motiverar man sig att springa runt runt på en 1500-metersslinga i sex timmar? Jag har ingen aning. En del sprang fort och några lite långsammare, men dom flesta sprang, och alla såg glada ut. Kan bara lyfta på hatten. En hel drös kort tagna mellan 3.30–4.15 finns här. (Väldigt många fler finns i min dator. Hör av dig om du vill ha)

4 kommentarer:

LL sa...

Din tur nästa år! :-)

Jan-Erik sa...

Då ska du se när vi springer runt på en 400m bana och helst i 48 timmar. Det är snurrigt.

Anonym sa...

Bra att Du sa det Jan-Erik, jag hade inte vågat nämna det för henne :-)

Lina sa...

Är det nu jag ska återberätta ett samtal med en äldre gentleman i publiken i lördag?
Han: "Vad håller dom på med?"
Jag: "Det är en tävling, dom ska springa så långt som möjligt på sex timmar".
Han: "Tävling? Jag tycker att det verkar som ett stolleprov".

Sex timmar är imponerande, 48 måste väl vara ännu mer imponerande, antar jag...