5 apr. 2013

Grand finale på Runn

 
 
 
Hade hoppats på en sista glidarhelg på isen, men det fick bli säsongens sista åk i dag i stället. Inget större fel på vädret, men underlaget var rätt kass. Jag är inte världsmästare på iskunskap, och kanske hade det bara varit för varmt i natt, eller så började jag åka för sent (ungefär halv 10), men det var stöpis och dubbelis och slush puppie och bitvis ganska mycket vatten. Har peppar peppar inte ramlat så mycket på skridskor, men i dag gjorde jag min i särklasss oskönaste vurpa. Var helt oförberedd när det skar och blev tvärstopp, tog smällen med bröstkorgen och det kändes som att få en spark av en häst (tror jag). Kollade runn-is innan jag stack iväg, men då låg gårdagens rapport kvar och det verkade åkbart. Nu ser jag att även dom har kastat in handduken för säsongen. 7–8 månader tills nästa gång?

Inga kommentarer: