3 aug. 2013

Funbeat-testet #96 – Tennis

Varken jag eller Elin gillar att vara med på bild.
Vad: Tennis med Elin på Dalavallen, 75 minuter.
Passbeskrivning: När jag fick höra att Elin spelar tennis mer eller mindre tvingade jag henne att följa med och försöka lära mig. Stackar'n.
Tidigare erfarenhet: Eftersom jag fick ut min gymnastikfrökenexamen måste jag ha varit i närheten av ett tennisrack en gång i tiden. Har absolut inga minnen av att ha spelat, men jag kunde ana att det skulle bli mentalt jobbigt.  
Hur det var: Tennis är anger management för mig. Det ser så lätt ut! Och är så himla frustrerande att inte klara av det. Till en början gick varannan av mina bollar i nät och resten 20 meter över. Om höjden råkade bli bra slog jag snett. Efter ett tag gick det väl marginellt bättre, men jag är verkligen helt talangbefriad. Elin har fantastiskt tålamod, och tur var väl det. Rekordet blev ungefär tio slag över nät, skulle jag tro. 
Kulskala: 10 när man träffar bollen, 1 alla andra gånger. Ändå vill jag sätta en 7:a.
Borgskala: 10, eftersom det blev så dåligt spel hann det inte bli speciellt jobbigt. Men om man bara kunde lära sig skulle det bli helt annat. Medelpulsen ganska precis som när jag körde zumba.
Förmodad träningsvärk: Kanske lite i höger axel.
Igen: Åkte direkt till affären och köpte ett rack (på rea, men ändå). Har två tennisbanor på krypavstånd från Vallmansgatan, så förmodligen blir det fler gånger.

1 kommentar:

EvaLK sa...

Jag är glad att se att Funbeat-testet fortfarande lever!