6 nov. 2013

Relativ tid


På grund av jag hade lite dålig koll på vilken veckodag det var i morse fick jag ställa in skridskopremiären igen. Hälsade på i simhallen i stället, det var inte direkt i går. Jag har egentligen inget emot att simma, men som bekant är tiden väldigt relativ i bassängen. Man simmar 20 minuter, kollar på klockan och så har det gått fyra, man simmar en halvtimme till och så har man badat sammanlagt tolv. Det är fruuuuktansvärt segt! Men jag kom på ett ganska bra sätt att lura mig själv - varvade tio minuter simning och tio minuter löpning med flytbälte. Slog nytt pers, om man räknar antalet uthållna minuter. Alltid något.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Hahahaha,det var ju en klockren (ursäkta ordvitsen) på hur tiden är relativ i en bassäng! Kände det extra tydligt när jag gick crawlkurs förra året...klockan stod ju fasen stilla!

Lina sa...

Beundrar verkligen simmare. Samma kakelplattor oavsett var i världen man är. Och så många timmar...