18 sep. 2013

Svalbard skimarathon 2014?

Bilden är stulen från bloggen Träningseffekt. Klicka gärna in där!
Några kanske kommer ihåg att jag ville åka Svalbard Ski Marathon för några år sedan. Det blev aldrig något den gången, men efter att ha läst om hur Ulrika upplevde loppet är jag ännu mer sugen: "Det här är något som måste upplevas. Punkt. Det var fantastiskt, underbart, total lycka och något jag kommer att leva på länge. I princip hela loppet var ett enda stort wow.  Om ni frågar mig ska loppet i första hand inte åkas som en tävling. Det ska åkas för att det är en enorm naturupplevelse, den största jag varit med om".
Det finns inget anmälningstak till loppet, men man måste kunna visa att man har boende innan man får anmäla sig. Och det är därför man bör bestämma sig ganska snart. Skulle tro att det går att sy ihop ett eget paket, men det verkar inte riktigt vara som att backpacka genom Asien med en LP-bibel under armen. Flera arrangörer ordnar gruppresor, bland annat Spitsbergen, som säljer ett paket med flyg från Oslo, transfer och tre nätter på hotell för 6 000 norska. Loppet går den 3 maj 2014. Tävlingens hemsida här, Grisen83:s berättelse här. Jag tror att jag måste åka nu. Vilka följer med?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill åka!
/Staffas

Anonym sa...

Jag är på! :D

Lina sa...

Kul!!! Den 1 november öppnar anmälan. Ska vi slå till direkt så att man slipper vela ihjäl sig?

Anonym sa...

Jepp! Ta tjuren vid hornen. Typ!
/Staffas

Anonym sa...

tycker jag låter kanon! jag känner en på Svalbard som vi troligtvis kan bo hos om vi inte är för många (han bygger hus och vet inte riktigt hur långt han har kommit i sitt husbygge och vet således inte hur mycket plats han kommer att ha).