11 mars 2012

Funbeat-testet #37 - Slideboard

 
Vad: SlideboardFysiocenter.
Passbeskrivning: Min målsättning var att försöka köra ett bra 45/15-pass på slideboarden, 16+16 styckna.
Tidigare erfarenhet: Jag vet att jag har provat förut. Det kan ha varit som uppvärmning på nåt gym, eller kanske som en station i forntida styrkegympapass. Men det var många, många år sedan.
Hur det var: Det var egentligen inga problem med tekniken, det påminner ganska mycket om att åka skridskor, eller att skejta på skidor. Började flåsa direkt, men sen hände inte så mycket mer. Fick inte upp pulsen, och det kändes som att det skulle bli ett nytt roddmaskinsfiasko. Men jag körde på, blev trött i ryggen och i benen och tror att det trots allt blev ganska bra träning.
Borgskala: 16. Det var mycket jobbigare än vad pulsen visade. Kom knappt över 150, men det kändes som att jag var uppe i 170.
Kulskala: 5. Jag har svårt för saker där man inte kommer någonstans.
Förmodad träningsvärk: Ja, i ryggen och det mesta neranför ryggen.
Igen: Skulle kunna tänka mig att köra igen, men jag tror att det är bättre att försöka köra som teknik- och styrketräning än som konditionsträning.
Så här ser det ut när jag slideboardar:

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken märklig pryl. skum. är det tänkt att man ska ha den framför teven? Då kan man åka i kapp herrarna när de kör femmilen.
hälsn. Blom