31 dec. 2012

2012 i backspegeln

Det var väl lite fram och tillbaka med vintern i januari. Men den här dan var det i alla fall kallt.
Jag sprang en snöskotävling i Rättvik i februari.
En av ganska många knasiga grejer jag kan tacka funbeatprojektet för.
I slutet av februari gick Vikingarännet, och redan här kunde man väl misstänka att våren var på gång.
23 februari. Prinsmöte i skidspåret.
Sen blev der mars och jag åkte till kontinenten. Det kändes som vår på Mantorp.
Men så gick det några veckor. 17 april i Stångtjärn var det allt annat än kul.   
Det blev vår i maj. Jag blev sjuk.
9 juni, Stångtjärn. Årets grönaste runda. 
Den 28 juni höll jag på att ta livet av mig. Älghufs i Rättviks slalombacke.
29 juni kan ha varit sommarens finaste dag.
I juli blev jag ifrånrullad.
Jag ställde mig på en bräda frivilligt...
Och den hade funkat här också. Stångtjärn förvandlades till vildmarksbad den 20 juli.
Jag fick nog av allt vatten, åkte till Santorini och tyckte synd om mig själv.
Kom hem. Den 21 augusti höll hela Falun på att dränkas. Grannen trotsade regnet.
I slutet av augusti var jag nog i mitt livs löpform, om man bara räknar 2000-tal.
Men sen åkte jag till Kina och tränade inget på över två månader.
Jag blev kär.
Fick äntligen se U-Bein.
Och december försvann helt. På luciadagen var det 25 grader kallt och regnbåge över Tisken.
Tack alla tappra läsare för visat tålamod. Jag vill inte lova något jag inte kan hålla, men lovar att i alla fall försöka skärpa mig. Jag tror att 2013 kommer bli ett kanonår, kanske det bästa någonsin. Gott nytt, alla. Kör hårt och träna smart!

1 kommentar:

Eva sa...

Ett händelserikt år som har resulterat i så många fina bilder. Och jag kan inte nog betona hur stolt jag är över att få vara med på tre av dem! (nåja, inte direkt stolt över att vara med på bilderna, mera över att ha fått dela en bit av ditt träningsår) Gott Nytt År, bästa Lina!