18 jan. 2012

Funbeat-testet #22 – Roddmaskin

Vad: Intervaller i roddmaskin, Actic.
Passbeskrivning: Har letat på nätet efter träningsprogram, men hittade bara såna som verkade för jobbiga. Typ 5x2 000 meter eller 2x10 000. Min tanke var att köra två set 15/15, eftersom jag inte trodde att jag skulle orka längre intervaller utan att bli tvärstum.
Tidigare erfarenhet: Brukar ju värma upp, men har aldrig kört ett helt pass.
Hur det var: Började köra 15/15, men fick knappt upp pulsen över 140. Bröt och körde 30/15 i stället. Det enda som hände var att jag var väldigt nära att få kramp i rumpan. Pulsen låg på strax över 150, knappt distanspuls alltså. Försökte verkligen, och fattar inte varför det blev så här. Körde tills jag hade 18 effektiva minuter, och sen gav jag upp.
Borgskala: 13. Ingen hög puls, men öm rumpa.
Kulskala: 4. Är mycket besviken på hur jag genomförde passet.
Förmodad träningsvärk: Gluteus och underarmar.
Igen: Det skulle ju vara kul att kunna köra ett bra pass. Men hur gör man det? Hjälp, tack!

Räknar nio, den här var den enda som höll.

Inga kommentarer: