11 jan. 2012

Stångtjärn – fyra stavar av fem möjliga

 
 
Allt utom Källslättenspåret är uppkört.
Jag har en fot som inte vill åka klassiskt alls. Jag gillar ju att skejta, så det är väl egentligen inget stort problem, men man får ju inte så många spår att välja mellan. Cyklade till Slätta på vinst och förlust, eftersom det var en evighet sedan nån skrev på Skidspår. Inga spår dragna efter senaste snöfallet, men ändå hur fint som helst. Visst, det är inte räls som på Lugnet eller vykortsvackert som i Sörskog, men jag åkte anslutningsspåret till Stångtjärn, 13-kilometarn och avstickaren till Järnhatt utan ett enda genomslag. Klart sämst runt tjärnen. Och just det, stakade på skejtgrejer hela vägen, det köper foten. Kändes bra, även om jag blev trött i backarna på vägen tillbaka.
Uppdatering: Läs det här om du har tänkt åka i Stångtjärn. Tur att jag inte visste. 

Inga kommentarer: