4 okt. 2010

Källslätten

Det finns ett orange spår som börjar i Stångtjärn, och det fick jag för mig att man borde prova. Vis av erfarenhet (man har ju varit lost i Stångtjärn förut. Eller inte borttappad, men det har hänt mer än en gång att spårmarkeringarna bara är borta, och så står man där i en korsning utan att ha en aning om var man borde ha svängt.) Försökte alltså hitta någon form av spårkarta, utan framgång. Däremot hittade jag det här. Skrattade så att jag grät. Om jag fattar rätt tre killar som inte är i OS-form, men som gör en vasaloppssatsning. Om du har tid över någon gång, gå in och läs.
Staffas bangade inte, trots att förra perset var ungefär 12 km, och det här skulle ju bli 20. Och det gick bra första 5-6 kilometrarna. Sen var skyltarna bortblåsta. Men Staffas var Helt Säker på att vi skulle ner för världens längsta backe. Han var säker ganska länge, men sen vände vi och hittade på markeringen igen. Fin slinga, och ruskigt fint vid Källslätten. 23 km och relativt pigga ben.
 

6 kommentarer:

Stefan sa...

Fantastiskt bloggtips där, ren idrottspoesi!

Lina sa...

Ja, det var länge sedan jag skrattade så mycket. Härlig jargong och skoningslös humor.

Anonym sa...

Haha! Men sen hade jag ju rätt mest hela tiden/ staffas

Pär sa...

Tack för länktipset!

"I hela en kilometer är det tamefan bara uppför, och enligt banprofilen skulle det vara cirka 3km lätt nedför efter första toppen.

Vad har idrottsmänniskor för sned bild av nedför?

Finns fan inget som heter nedför när det gäller löpning/skidåkning, bara mindre uppför".

Ovanstående är det bästa jag läst på år och dar!

Trones sa...

Vi i Team Klistervalla kan ställa upp på lite fotografering och autografskrivning för en ringa ersättning. Vi håller även föredrag i allt från hur man överlever bara på blåbär till hur man hanterar skam och förnedring, ett ämne jag vågar sticka ut hakan och säga att vi är experter på.

Väl mött i dimman över mångsbodarna.

Lina sa...

Pär: Ja, hur man än vrider på det är det svårslaget. Förmodligen lika svårt som att slå världsrekord i kula för damer.

Trones: Jag vill anmäla mig till förnedringskursen. Måste man ha några förkunskaper?