20 okt. 2010

Vuxenlicensen

Kände mig som ett lik och hade exakt noll procent motivation för att träna i morse. Ringde och ställde in och letade på den där måstelistan för att döva samvetet. Använde Icakortet, lämnade tillbaka försenade böcker, köpte regnkläder och lite annat* som man borde göra för att få behålla vuxenlicensen. Sen var det mest städrelaterade grejer kvar på listan och helt plötsligt var jag ganska träningssugen. Fick sista cykeln på Friskis och satte mig så nära högtalaren det gick, så där att man undrar vad f-n det är som låter mellan låtarna innan man kommer på att det är flåsljuden från en själv. Skitjobbigt och skitkul. Ska plugga efter jul, gissar att det blir roligare att städa då.
* (Lite annat = två timmars powernap)

2 kommentarer:

Lisa sa...

alltså jag vet inte om det funkar trots allt, jag bor just nu i en mer eller mindre sanitär olägenhet trots studier...
men plugga är förstås ändå opti och värt, oavsett hur rent det blir av det. vad ska du läsa?

Lina sa...

Nej, det här är ju sista utvägen för mig! Eller, man kan väl betala andra för att göra't, men det känns inte så bra. Italienska (!) – för att hålla igång dom få grå. Och för städningen.