27 okt. 2010

Lostigen

Förra sommarn köpte jag en vandringsguide och fastnade för Lostigen, 18 km runt sjön Logärden. Fin dag, fika, karta och sällskap längs en "välmarkerad led för vandring eller cykel", det kunde ju inte bli något annat än succé. Trodde jag. Gick fel så in i helvete – flera gånger. Var ute sex timmar och det var nog tur att jag inte träffade någon från Sundborns hembydgsförening den dan.

Nytt försök i dag. Fint väder, bättre karta, vätskebälte och sällskap. Gick fint till en början, sen står jag helt plötsligt där igen och vrålar, mitt i skogen utan något som ens liknar en stig i närheten. Lackar naturligtvis ur och vill bomba hela Karlsbyn och allt som kommer därifrån. Hittar tillslut rätt och runt och ser nu på korten att det nog var rätt fint. Synd bara att man inte hade förstånd att uppskatta det.
 
 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Upp med hakan...
/Karlsbybo

Öijer sa...

Lostigen med cykel, ett litet helvete på jorden.