19 okt. 2014

Only in Dalarna

Det här, mina vänner, tror jag inte att man kan hitta på så många andra ställen i världen. 1 800 ungar som jagar kontroller, hälften av dem i extra snygga tävlingskläder. Ja, dom springer verkligen så här, och några klasser hade banor som var över milen. (Jag såg en siamesisk fjäril! Och en rosa enhörning som var tre meter lång). Daladubbeln var årets höjdpunkt redan på min tid, alltså på stenåldern. Det var innan man klädde upp sig, och innan det var disco, men "alla" var där, och det var himla kul att få springa med en kompis. Det var alltid blött och kallt, och det var väl meningen att det skulle bli det i dag också. Jag hade kläder med för att överleva 20 minus, spöregn och snöstorm, så det blev nästan lite snopet när solen kikade fram och termometern visade 15 grader. Jag hjälpte till vid starten, och ungarna ovan är de allra sista i startfältet. Kolla gärna på övriga kreationer.

Inga kommentarer: