15 aug. 2010

Cykelvasan med andra blåbär

Solen sken, alla var glada, jag cyklade snyggt och snabbt, hade jättekul hela tiden och fick en medalj i äkta guld.
Nä.
Jag fick ont i mitt knä igen och är ganska ledsen faktiskt. Trodde att det var tiden som dödade, men det är nog hellre farten. (Det går inte fort, men om jag försöker ta i lite mer än vanlig fisåkning).
Åkte mesiga halvan (för att vara snäll mot knät), när banan gick ihop med 90-kilometern blev det ordentligt trångt bland pakethållare och fotstöd. Tvärstopp ett tag, men sen blev det bättre. Dom där gubbarna som totalt saknar vett och etikett skulle man kunna skriva en C-uppsats om, men jag nöjer mig med att konstatera att dom finns överallt.
Det borde ha varit kul. Solen sken i alla fall.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men solen sken! Jag är övertygad om att du cyklade snyggt. Hade du sluppit de där gubbarna hade det säkert varit snabbt och roligt (snabbare och roligare?!) också.
(Gubbarna finns även i tävlingsklassen fö, jag tog min beskärda del av ansvaret att skrika åt dom när de betedde sig ofint. Någon ska ju.)

Kul att du körde, men trist med knät, hoppas det tar sig...

matsed sa...

Hm? Kanske jag ska åka nästa år? Eller inte. Körde langa bilen åt föredetta Jarlare som numera cyklar för Cykloteket. Kul de me!