1 nov. 2010

Brutala formbesked

"Det var ju ganska kuperat, och blött och dålig stig" osv.
Det funkar ju för att lura sig själv efter ett pass i skogen.
På bana får man brutalt ärliga svar om man undrar hur formen är.
Ungefär som när man har med barn att göra.
400-metersintervaller i dag, komplett med mångstegsuppvärming.
Konstaterar att jag inte hänger med min öppningsfart på 800 som tolvåring.
Inte riktigt varvad av Jarmila Kratochvílová. 
Det var i alla fall hur jobbigt som helst.
Joggade lite på Lugnet efteråt. Hyfsat onödigt att elljusspåret är tänt mitt på dan.
 
 
 

3 kommentarer:

Gubbstrutt sa...

Öresundsspelen 1985 som 10-åring.
Första 400 på 1.08, sluttid 2.32.
2:a Alexandra Wohltat.

Lina sa...

Jaha, var jag bara 10…
Känns ju som att jag gör nåt generalfel nu. Eller så behöver jag bara gå ner 30 kilo. Å andra sidan var det väl första banpasset på 20 år, så det kanske finns lite att ta av. Är du säker på att det var 1.08?

Gubbstrutt sa...

Ja, men då var du riktigt formtoppad till just den här tävlingen.