1 dec. 2010

Bangkok-Chiang Mai

Var tre timmar i Bangkok och hann kanske inte riktigt göra hela stan. Tog natt-tåget till Chiang Mai, och det slog mig att jag är väldigt tacksam över att ha rest i Indien. Allt blir så mycket enklare sen. Man behöver inte svara på 200 frågor ("name of fathers father" och "work of father") för att boka en biljett och man slipper bli konstant utstirrad och tiggd av. Men kackerlackorna gillar att
åka tag i Thailand också. Resan tog 15 timmar och min spanske granne kunde inte sova på hela natten eftersom dom kröp på honom. Jag sov som en gris.
Känns som att jag har gatt tre-fyra mil i dag, känns som att jag har fyllt livstidskvoten av tempel också. Roligast var val när jag blev inbjuden till en engelskalektion for munkar. "Dom behöver öva på sin engelska", sa läraren.
Dom ställde en väldans massa frågor som jag inte kunde svara på. Sen visade det sig att dom egentligen bara tyckte synd om mig för att jag inte har någon kompis. Eller framför allt en man. Och dom sa att det var omöjligt att överleva i -20 också.


4 kommentarer:

Anonym sa...

det såg fräscht ut ändå tåget, värsta rymdfärjan. Vilka fina bilder på munkarna och templet!! stina

stefan carlsson sa...

låter som kul, hur är skidföret?
/stef

Lisa sa...

jag reste ensam i thailand för ett par år sedan, fick mycket av de där reaktionerna på just det där med att inte ha någon med sig. de försökte ju ofta låtsas imponerade men allt som oftast kröp det ju fram att de mest tyckte det var helt wack att vara ogift och VEM SKULLE TA HAND OM MIG?? osv osv.

å andra sidan vågade jag inte gå och kissa på nästan ett dygn efter att ha sett en enda kackerlacka i badrummet, så till skillnad mot dig kanske jag faktiskt skulle behövt någon som tog hand om mig.

nåväl, hoppas du har det skönt! här är det -20.

Lina sa...

Till 23 ar det ratt okej, men sen ar det uppenbarligen nagot som ar valdigt fel om man fortfarande ar ogift.

Taget var hur frascht som helst, bortsett fran the small friends.

Skidforet ar ratt kasst.