30 maj 2011

Säterdalen

 
 
Om min cykel hade varit ett barn hade den varit fosterhemsplacerad för länge sen. Grav misskötsel och noll kärlek. Kanske det är därför den punkprotesterar lite nuförtiden. Fick ett ryck och la förmiddagen på avfettning och insmörjning och sånt där cyklar tydligen blir glada av. Sen fick jag ett till ryck och åkte till Säterdalen över Apeboda och Gustafs. Ruskigt fint. Hade tänkt jogga en sväng i ravinsystemet, men jag kände mig så fånig i hjälm och blöjbyxor att jag gick och kände mig fånig i stället. Men jag tror det finns risk för ett besök igen. Riktig fin dag, även om jag inte köper yr:s lätt bris, 4m/sek. Enda missen var väl att det satt hänglås på bron över Dalälven vid Solvarbo, så det blev samma väg hem, och det är ju aldrig kul.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

...och det är dessutom just nu man ska besöka denna pärla. Mer info, folder med karta att ladda hem: http://www.lansstyrelsen.se/dalarna/Sv/djur-och-natur/skyddad-natur/naturresvaten/sater/saterdalen/Pages/default.aspx

Lina sa...

Stort tack!