9 sep. 2011

Vansinne, eller?

Jag saknar ju allt som har med målsättning, struktur och planering att göra, ändå vill jag kunna kolla när jag åkte skidor första gången för tre år sedan,
eller hur lång tid det tog att hasa sig upp för backen förra gången, därför skriver jag i Funbeat. Jag tycker att jag tränar ganska allsidigt och fyller ganska slentrianmässigt i rullskidor klassiskt, cykel landsväg, löpning intervall osv. Dom har uppdaterat sidan, kollade lite närmare i dag och höll på att smälla av.
Vet ni hur många olika träningsformer man kan registrera? 1 090!
E-t-t-t-u-s-e-n-n-i-t-t-i! (Jo, jag räknade. Är inte i träningsbart skick).
Ett tag trodde jag att funbeatredaktionen hade haft personalfest och hittat på låssasaktiviteter, men sen började jag kolla, och dom finns ju faktiskt. Helt galet. Vad sägs om blackminton? Eller stenålderspromenadVattenspinningparkour eller trädklättring? (Det bästa är att när man har rullat igeom alla ettusennitti träningsformer finns det en som heter "övriga aktiviteter". Va?)
Merparten av träningsformerna är  ganska sansade ändå, så jag fick en idé som kanske är lite lätt vansinnig. Första tanken, prova alla, tog stopp vid fotboll–domare HD (då hade jag ändå tröskat mig igenom förtitusen dansvarianter),
och det är några fler som känns lite smått orimliga. Ex ridning–hoppträning, rullstolsinnebandy och störtlopp.
100 av dom på ett år borde väl vara en lagom målsättning? Hakar du på?