12 okt. 2011

Basjympa

Alltså, man hör ju på namnet. Hur tänkte jag?
(Nåt i stil med att jag blev ju så vansinnigt trött i går och kanske borde göra nåt lugnare/75-timmarsveckorna framför datorn gör inte direkt positiva underverk med kroppen/dom har ju i alla fall bra musikanläggning i jympasalen). Passet:
* 15 minuter uppvärmning (stå på stället och trampa, samtidigt som man lyfter armarna åt olika håll)
* 5 minuter styrka (armhävningar på knäna och situps)
* 5 minuter kondition (se uppvärmning)
* 5 minuter återhämtning på rygg
* 10 minuter stretching
Musiken förtjänar ett eget kapitel (den här var ungefär den nyaste) men jag känner ju att det här har spårat ur för länge sen. Tjejen som höll i det var duktig och energisk, det var bara jag som var helt fel. Förlåt. Och om jag går tillbaka om 20-30 år sådär (för jag antar att passet riktade sig till pigga pensionärer?) skulle jag säkert bli skitglad om dom spelade Danko Jones och Hives och Maiden.

Inga kommentarer: