28 nov. 2011

Funbeat-testet #4 – Crosstrainer

Vad: Intervallpass på F&S crosstrainer i Falun i egen regi.
Passbeskrivning/målsättning: Prova om det går att få till ett vettigt 70/20-pass.
Tidigare erfarenhet: Kan inte minnas att jag ens har stått på en crosstrainer förut.
Hur det var: Värmde upp knappt 10 minuter och fick hög puls direkt. Svårt att hitta balansen, kändes som att jag ville springa, men det gick ju inte. Jobbigt för armarna till en början. Hittade tillslut hyfsat rätt i reglagen (belastning och steglängd). Brände av 8+8 70/20 och det gick hur fint som helst. Snittade 170 och var upp i 176 som max, ganska precis som när jag springer. 
Borgskala: 15-16
Kulskala: 7
Förväntad träningsvärk: Ingen.
Igen: Föredrar löpning utomhus, men om det skulle vara isgata kan det nog vara ett bra alternativ för ett kort intervallpass. Inbillar mig att det är lite skonsammare för gamla knän också. Men jag har nog inte tålamod att stå och nöta längre än nödvändigt.
Läs mer.

Inga kommentarer: