17 maj 2012

Funbeat-testet #48 – Cross

 
Vad: Cross, F&S Falun. 70 min.
Passbeskrivning:  Passet är ca 60-70min långt. Uppvärmningen går i 7min/km. Till och från stationerna är de 6min/km. Intervallerna är i backe och där kan man köra sitt eget tempo. På styrkestationerna kör vi tre övningar som är 40sek var, vi kör två varv. Ett pass för alla och i alla väder. Du behöver inte vara medlem för att vara med.
Tidigare erfarenhet: Provade två gånger förra gånger. Men eftersom jag bestämmer reglerna får det  räknas i testet ändå. Protester ska lämnas in skriftligen och kommer att avslås.
Hur det var: Passbeskrivningen är ganska sann. Lugn uppvärmning, sen jogg mellan stationer där man kör styrka i 40-sekundersintervaller. (Plankan, skridskohopp, dips, upphopp, armhävningar och lite annat). Sex intervaller tre gånger, ingen vila, absolut ingen dötid. Skitbra. Och jobbigt! Ett paket korta backintervaller som avslutning.
Borgskala: 15, kommer inte ihåg att det var så jobbigt förra året. Kan bero på a) att jag aldrig kör styrka b) att jag är ett år äldre eller c) att det var jobbigare övningar i dag. Dessutom är det mycket svårare att fuska när man har sällskap.
Kulskala: 8. Lite småseg uppvärmning, men den är säkert vettig.
Förmodad träningsvärk: Hoppen kommer nog att kännas lite. Och armhävningarna.
Igen: Det är ju ett kul pass, och enkelt. Man slipper tänka, man bara gör det någon annan säger att man ska göra. Och så är ju miljön vid gruvan himla häftig. Så ja, det blir fler gånger. 

2 kommentarer:

Stefan sa...

Extra plus för informativa paint-pilar!

Lina sa...

Hör av dig om du vill ha en grundkurs!