3 sep. 2012

Sopspåret Stångtjärn

 
Strålande sensommardag, som gjord för att springa Sopmilen i Stångtjärn. Sprang nyss superfina Blå spåret (med samma startpunkt) och hade kanske lite för höga förhoppningar. Började med att springa fel några gånger de första kilometerna, inte helt enkelt att hitta markeringarna. Mellan 2 och ungefär 4.5 var det superfint och inga stora problem att hitta, men sen var det som att springa in i en vägg. Ganska ordentligt igenvuxet och glest mellan markeringarna. Sista biten går spåret ihop med röda FIK 15 och det var lättlöpt hem. Min klocka stannade på 9.1 km, och jag vet inte om jag sprang fel och i så fall var. Önskar att jag kunde rekommendera spåret, men det skulle behöva lite kärlek och omvårdnad först. Det går uppenbarligen att hitta runt utan karta, men det finns betydligt finare spår. Tråkigt.
Start vid Stångtjärnsstugan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jag älskar de där gamla spåren i stångtjärn! Det stämmer nog att sopspåret är 9,1. Blåa är exakt 9,3!
//Linda