10 mars 2014

Springa sex timmar?

Den här bilden är från förra året, på den tiden det faktiskt var riktig vinter.
Om några veckor går Loxodonta Borlänge ultra, en sextimmarstävling på sportfältet i Borlänge. Reglerna är enkla – den som springer längst vinner. Förra året var jag där och tittade, i år ska jag dela ut korv och blåbärssoppa till hjältarna. Att springa själv känns helt otänkbart. Möjligen skulle jag orka hålla i gång i tre timmar, men sen skulle nog varken benen eller resten av kroppen vilja ha med mig att göra igen. Men om jag hade någon (eller några) att dela timmarna med tror jag att det skulle bli något helt annat, ungefär som 12h Challenge i Varberg som skridskoklubben brukar vara med på. Skulle fler våga anmäla sig om det fanns en klass för lag? Ett lag skulle kunna vara två–tre personer, som ser till att hålla igång chipet hela tiden, men själva väljer hur de fördelar sträckorna. (Jag vet att det inte alls är tanken med ultralöpning, men kanske skulle det kunna vara en inkörsport?) Tacksam för din respons! Kom gärna och heja den 29 mars, loppet pågår 11–17.

Inga kommentarer: