12 jan. 2015

Friskluft

Jag blev sjuk i Nepal, dundersnorig och ordentligt hostig. Trodde att det var en vanlig förkylning, men veckorna gick och det blev inte mycket bättre (sprang ett lopp i den där vevan också, det var väl inte det smartaste jag har gjort). Har läst på lite efteråt, och kanske var det helt enkelt luftföroreningarna i Kathmandu som spökade. "Som att springa med en cigarett i munnen", skrev någon, och jag får nog hålla med. Har aldrig varit med om något liknande i skitig luft-väg. Nu har jag friskförklarat mig själv och får väl försöka ta mig till en nivå där det känns kul att röra på sig igen. Började i dag, och det är i alla fall härligt att det har blivit vinter!
Skakiga mobilkort från loppet i Kathmandu. Trafiken var inte avstängd, så största utmaningen var att inte hamna i grillen på någon bil. Jag hade dock tur och fick en personlig livvakt på moppe som tutade, viftade och skrek för att hålla trafiken borta.

Inga kommentarer: