27 aug. 2011

Sundborn triathlon

 
 
 
 
I dag blev jag av med triathlonoskulden. Det var inte så kallt som jag befarade och ganska smärtfritt. Mest kul, faktiskt. Visst, det finns "detaljer" att finslipa
på (jämför ex bilden på täten i simningen med den på mig och Määttä i mitten av bröstsimsklungan. Eller gissa hur lång tid mina depåstopp tog jämfört med Clas Björlings – först i mål på 24 minuter). Var ungefär fem minuter efter Åsa Annerstedt, för dagen i kjol, men sen var det kanske inte så många tjejer före. Gissar att det var några, men pressfotograf Inger Börjes sa att hon inte såg några. Kanske för att vara snäll. Team Klistervalla går från klarhet till klarhet och är på stark frammarsch i resultatlistan. Härligt! Stor Eloge till Per Dicander och Sundborns GoIF för ett suveränt nybörjararrangemang. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror pressfotografen har rätt. Jag tror jag var första dam efter Åsa in efter cyklingen och sedan var det en tjej till förutom dig som sprang om mig, men jag tror den andra tjejen var med i ett mixlag. Flashbacks från när man var liten och åkte skidor, så fort Lina Börjes var med fick man stryk :) Grattis! /Kia Lagerqvist

Lina sa...

Oj, tack snälla du för smicker och uppdatering. Men du vet väl att allt som hände för 25 år sen eller mer är preskriberat. Eller K-märkt.

Anonym sa...

Tack för en jätterolig tävling i ett otroligt vackert Sundborn.