9 mars 2012

Funbeat-testet #36 – Flowin

Vad: Flowin på Fysiocenter i Falun, 45 minuter med egen fusklapp
Passbeskrivning: Inte lätt att förklara med bokstäver. En hal platta och "pads" att lägga under händer, fötter och knän. Man jobbar med friktion och kroppstyngd, och jag är helt såld direkt. Ger upp att förklara. Jag kollade på den här videon, skrev en fusklapp och gick och provade.

Tidigare erfarenhet: Ingen, hade inte hört talas om den för en vecka sedan.
Hur det var: Snubblade över flowin-plattan av en händelse. Ser kanske ut att vara en ny mirakelmaskin från tv-shop, men den är så mycket bättre. Styrka och smidighet och stretching i ett, skonsam och enkel att anpassa till egna förmågan. Alla kan köra, ALLA! Funktionell träning när den är som bäst. Behöver jag säga att jag tyckte att plattan var bra?
Borgskala: 16 – och det var bara första gången! Några övningar är sjukt jobbiga. Eller det märks väldigt tydligt var jag har mina brister, kanske man ska säga. Med lite bättre styrsel på kroppsdelarna går det nog att plussa på några snäpp till.
Kulskala: 8, riktigt kul, trots att jag hade lite svårt att tyda mina kråkor på fusklappen och trots att jag körde själv i en källare. Med bra musik och peppigt sällskap (och när jag har lärt mig övningarna) skulle flowin kunna bli en 10:a, tror jag.  
Förmodad träningsvärk: Diffust i hela kroppen, lite mer i rygg och axlar.
Igen: Det här tror jag är jättebra träning för alla, oavsett träningstillstånd. Skulle absolut vilja köra mer, nästan så att jag funderar på att investera i en platta. Men det kanske räcker att smörja in parketten med vallaväck?

Undrar du vad det här är? Här kan du läsa bakgrunden. 

1 kommentar:

Anonym sa...

tycker de ser ut som de skurar golv:-)
hälsn Blom