18 apr. 2012

trot

 
När jag var lite yngre brukade jag springa träningsorientering (blev trot i dagboken) i Rättvik. Det jag minns är att jag alltid bommade hur mycket som helst (så var det), att kartorna var dåliga (så var det nog inte) och att det bara var gamla gubbar som sprang (så var det nog inte heller). I dag är jag glad att jag fick genomlida dom där trot:arna, för på nåt sätt lärde jag mig väl i alla fall grunderna i orientering. Och i dag är det så himla kul! Korsnäs OK ordnade årets första (?), och vad jag förstår kommer det att bli varje onsdag framöver. Ingen föranmälan, det är bara att åka till starten och välja en lagomt svår och lång bana (i dag fanns det sex styckna mellan 1,5 och 6,5 km). Man betalar 10 spänn för kartan och det ska finna info i dt och DD om var det är. Prova, vettja!

Inga kommentarer: