23 juli 2013

5x10

Jag är redan nervös inför Lidingöloppet. Det är faktiskt inte distansen som skrämmer, men dom där backarna... Nåväl, jag har inte helt gett upp än. På senare tid har jag låtit pulsen bestämma farten, och på en platt bana vet jag vad som funkar. I dag testade jag Lugnets "elitspår", en av dom mest kuperade banorna på cykelavstånd från Vallmansgatan. Fyra tänkta tiominutersintervaller blev fem, det kändes alltså ganska bra på 90%, men jag höll nätt och jämnt styrfart i dom branta backarna, och måste köra tio till för att komma runt hela Lidingö – helst utan att stanna fyra minuter varannan kilometer. Det kommer att bli apjobbigt! Värsta julklappen ever, grannen! Om jag överlever hoppas jag inte att du tänker ut nåt värre.

3 kommentarer:

Grymma grannen sa...

Aj då, så Swiss Alpine Marathon 78K blir ingen uppskattad födelsedagspresent år 2015?

Leif_A sa...

Det är bra med respekt. Men du har överdriven respekt för backarna på Lidingön. Terrängen uppe på Lugnet är 5 resor värre än kullarna på Lidingö.

Lina sa...

Grannen, om du absolut vill ta död på mig skulle jag rekommendera UTMB: http://www.ultratrailmb.com/page/37/Technical_data.html

Fem resor värre? Kullar? Jag ska komma ihåg att du sa det, Leif. Men tack för att du i alla fall försöker peppa mig.