25 juli 2013

Friluftsfrämjandets bromskloss

Jag har varit medlem i Friluftsfrämjandet ett tag, för jag tycker att dom verkar ha vettig verksamhet. Fram till i dag har jag varit "stödmedlem", men i dag vågade jag hänga på MTB-gruppen i Falun. "En grupp för dig som vill cykla MTB i Falun! Öppen för alla som vill njuta av MTB cykling i mortionstempo i terrängen runt Falun."  Vi tog oss via små stigar från Slätta till Pilbo, och det var tyvärr alldeles för stenigt och stökigt för att jag skulle klara av det/tycka att det var kul. Gruppen var dock mycket trevlig och stannade och väntade på mig med jämna mellanrum. Men jag kände mig som en bromskloss och åkte hem i förväg. Kanske vågar jag mig på ett försök senare, men då måste jag nog cykla off grus lite mer. 
(Om du har funderat på att testa, låt inte mig avskräcka dig. Dom sa något om att det var stenigare än vanligt).

Inga kommentarer: