4 apr. 2016

Mitt Afrika


 
På grund av diverse anledningar åkte jag till Afrika i januari. Åkte Rosa buss från Tanzania till Sydafrika, via Malawi, Zambia, Zimbabwe, Botswana och Namibia. Jag blev kvar i Sydafrika ett tag och gjorde bland annat en fantastisk vandring i Drakensberg. I det stora hela har det varit jättebra, men jag borde nog egentligen hålla mig ifrån gruppresor.
Det finns massor av bilder att kika på här om du vill se lite mer av vad jag gjorde, och om du föredrar siffror kommer ett gäng här:
Antal dagar med magsjuka: 0
Antal dagar med andra sjukdomar: 0 (men Bodil fick en parasit i foten)
Antal gånger jag blev rånad: 0
Antal otrevliga människor jag träffade: 0
Antal nätter på ett busstak: ca 35
Antal dagar med över 40 grader i bussen (och utanför): jättemånga
Antal mil i buss: knappt 1 000
Sammanfattningsvis: Jag kan varmt rekommendera en resa till södra Afrika.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Alla bilder helt galet fina, som vanligt. Men den första...Amazing!
Är det Adelipingviner förresten? Vill ha!

Lina sa...

Tack, Nipe.
Deadvlei i Namibia (den uttorkade sjön i öknen) var ett riktigt häftigt ställe. Och när det gäller pingviner kan jag ingenting. Jag visste inte ens att det fanns pingviner i varmvatten. (Kanske för att jag läste Pingvinen som alltid frös när jag var yngre?) http://malouse.bloggplatsen.se/2013/12/10/10400628-pablo-pingvinen-som-alltid-fros/