27 juni 2016

Cross med kastanjettarmar och en fripassagerare

Hitta djuret, den som kan. Ursäkta taffliga bilder.
Det var inte länge sedan jag hittade min första fästing, men jag har redan tappat räkningen på hur många jag har plockat bort från diverse kroppsdelar. När jag kom upp till gruvan (ja, i dag hann jag) satt det en mitt på armen – förmodligen en avhoppare från skärgår'n. Fick i alla fall hjälp av en vänlig själ (med långa naglar) att knipsa bort den. Träningen då? Riktigt bra och väldigt kul, bortsett från att jag är så klen att jag nästan tycker synd om mig själv. Det är svårt att göra något vettigt när armarna skakar som kastanjetter.   

4 kommentarer:

EvaLK sa...

Jag vill inte åka till skärgården tror jag. I Alperna finns det väl inga fästingar?

Lina sa...

Nä, det kan inte vara smarta djur (i alla fall inte om man ska tro den hör kartan):
http://dinamediciner.se/kampanj/baxter/karta-riskomraden-tbe-i-europa

Nipe sa...

Fästingar är verkligen inga mysdjur. Vidriga. Fick ett bett mellan tå numera 2 och 3. Kliar som fasen, så snart måste jag nog kolla upp det.

Lina sa...

Ja, kolla upp det, Nipe!
Inga roliga sjukdomar man får av dom där rackarna.