2 feb. 2011

Aptrött var ordet

Har jobbat som vanligt folk några dagar (jobb och jobb, gått kurs om man ska vara petnoga, men på dagtid alltså). Det borde vara olagligt! Snacka om effektivt sätt att förstöra dagen. Man är trött när man måste gå upp, sen blir det bara värre och värre tills man kommer till aptröttstadiet. Och då går det inte att somna. Lyckades iallafall pallra mig till Friskis och ett pass med Susanne (?).
Det var riktigt riktigt bra och skitjobbigt. Är aptrött nu men tror att jag skulle kunna somna. Får man innan 8?

3 kommentarer:

Stefan sa...

Det fina med att var vuxen är att man får göra som man vill. Vara uppe/äta godis/svära osv. Eller att gå och lägga sig samtidigt som pensionärerna.. ;)

Lina sa...

Tack, du.
Gonatt

Trones sa...

På tal om dåliga dagar...

Jag insåg att vi hade fått ovälkommna husdjur i skafferet i form av några jävla maggots som uppenbarligen blir till malar. Det här upptäckte jag i förrgår kväll när jag skulle ta mig lite musli och insåg att muslin rörde på sig.

Så i går var det upp i vanlig ordning halv 6, jobba, hem och laga mat till sambon och sonen skulle komma hem. Till ÖB och köpte gummihandskar, klorin och vad nu som skulle behövas (DDT fick dom tydligen inte sälja längre).

Ut med all jävla skit i alla kökskåp. Vi har massor av skåp i köket, så där har vi lagrat all möjlig skit som man inte vill se men är för lat för att kasta.

Det tog sin beskedliga tid. Sen dränkte jag allting i klorin så jag trodde jag skulle hosta upp en lunga.

In med allting i skåpen igen och städa av köket. Med en klorin huvudvärk som hette duga.

Dessutom luktar hela mitt hem som kommunal simhall nu.

I säng klockan 21:00 och tvärsomnade i min klorindimma och drömde om att jag käkade maggots.

Nu sitter jag här på jobbet med duktig klorinbaksmälla och täppt näsa.

Hittar jag nån mal eler maggot hemma nu så kommer jag att sätta mig ner och gråta.

Så jag hade gärna bytt med din dag Lina :)