30 jan. 2012

Lonely planet vs skidspår.se

Jag reser gärna och ofta och alltid i sällskap med Lonely planet. Förut sa jag att det var min bibel, men jag har slutat med det. Det är fortfarande himla bra att veta om bussresan tar 6 eller 16 timmar, eller om man ska gå till höger eller vänster för att hitta billiga hotell, men det är så lätt att missa massor som inte står med i guideboken. Det är lite samma med skidspår.se; hur bra som helst - så länge någon annan skriver. Ingen skrev om spåren i Norslund/Haraldsbo, så jag struntade i dem. Till i dag. Det var fullt åkbart, men man är tvungen att lyfta på skidorna ibland. Någon har i alla fall lagt ner mycket jobb på att skotta ordentligt, så om du känner för att stakträna kan jag verkligen rekommendera det här lilla charmiga spåret. Några nerblåsta träd får du runda på Myran-delen och naturliga orgeltramp kommer på köpet.

Inga kommentarer: