24 feb. 2012

Funbeat-testet #33 – Vattengympa

Vad: Vettengympa, simhallen Lugnet, 50 min.
Passbeskrivning: "Vattenträning är lika effektiv som vanlig tränig men är skonsam mot muskler och leder. Många upplever att man slipper träningsvärk trots att man tränat för fullt".
Tidigare erfarenhet: #14 var ju också i vatten, men inte alls samma sak, visade det sig. Så näe, ingen alls.
Hur det var: 14 var ingen höjdare, så jag hade låga förväntningar. Men bassängen var full, jag var på plats en halvtimme innan start och fick sista biljetten (!) Samma flytbälte som i #10, dessutom som synes fruktansvärt tuffa hantlar i frigolit. Kondition och styrka varvat, fick mycket högre puls än jag trodde var möjligt, mjölksyra också. Styrketräningen var väl inte supertuff, men in det stora hela var det ett bra pass.
Borgskala: 15.
Kulskala: 7. Att det är en bra ledare gör förståss mycket, men roligast var ändå tanterna i bassängen, som jag gissar är stammisar. De sjöng i alla fall högt utan uppmaning.
Förmodad träningsvärk: Nja. Det står ju att man inte ska få.
Igen: Passet var ju bra och rätt kul, men jag tror ändå inte att jag kommer köra igen. Kanske för att det låter töntigt. Kanske för att det finns andra sätt att träna som är mer effektiva (men inte lika kul). Jag har ju lärt mig så mycket nytt nu, alternativa sätt att träna om det skulle vara dåligt väder eller om man skulle ha dåligt humör eller vara kravlig i kroppen. Det kanske blir comeback efter 40?
20 pers får plats i bassängen. Var ute i god tid om du tänker vara med!
Tisdagar 17.30, torsdagar 18.30.

Inga kommentarer: