11 juni 2013

Tisdagskul

 
 
 
 
Mitt nya schema innebär att jag jobbar tre tisdagkvällar av fyra (gäller alla vardagar). Jag är ju alltid ledig dagtid, och det är inte dumt alls, men det är lite tråkigt att så sällan kunna vara med på diverse klubbträningar. Men i dag blev det i alla fall start i Tisken runt, 3 000 meter på tid och jag tror att vi var 10 (minst) startande. Mina ben var allt annat än pigga efter fyra timmar i sadel + grispass i går, men det var inget jag tänkte på när jag sprang. Däremot var min taktik så himla dålig, första kilometern gick på tok för fort, och sen fick jag släpa mig hem med nära maxpuls... varför är det så mycket enklare att vara korkad än smart? Grannen, däremot, satt ett nytt prydligt personbästa, och Lina sprang fantastiskt bra. Kul! Leif var cykelcoach och vikareirande pressfotograf. Efteråt åkte jag en sväng till halkbanan på Ingarvet, där Active skaters kör teknikträning på tisdagar. Det var inte bara jag som hade buns of steel efter grispasset, skönt att höra! 

Inga kommentarer: