1 juni 2012

Funbeat-testet #50 – Skivstång intervall

Vad: Skivstång intervall, F&S Falun, 75 min.
Passbeskrivning: "Effektiv styrketräning och tuff kondition. Ett Skivstångspass, som bantas på viss benstyrka och istället plussas på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass."
Tidigare erfarenhet: Har varit på "vanlig" skivstång/pump några gånger. Aldrig den här varianten.
Hur det var: Mer gympa och mindre styrka än de skivstångspass jag har varit på tidigare. Jag brukar bli sjukt trött av ett sånt här pass (förmodligen för att jag alltid är överoptimistisk när det gäller att lägga på vikt), men nu tog styrkan slut innan jag hann bli det. Sen blev det kondition, 15x45 sekunder blandade småhopp och nedvarving. Nä, det blev ett nja. 
Borgskala: 13. Det blev inte så mycket styrka, och konditionsdelen var inte så blodig den heller.
Kulskala: 4. Det blev varken hackat eller malet det här. Jag är ett stort fan av mash ups, men just den här blev mindre lyckad för min del.
Förmodad träningsvärk: Förmodligen mer än jag tror, framför allt i överkroppen.
Igen: Jag kan tänka mig att köra "vanlig" skivstång, då brukar man få en rejäl genomkörare. Det här var inte min grej. (Men det kan mycket väl vara din! Tro inte på allt du läser!)

Inga kommentarer: