21 juli 2012

Funbeat-testet #58 – Discgolf


Vad: Discgolf, (kallas även frisbeegolf) på Åsbo discgolfbana vid Lugnet. Stefan var med som moraliskt stöd och vi hyrde discar på Lugnet outdoor.
Passbeskrivning: Ett varv på 18-hålsbanan. (Officiell målsättning: att inte förlora humöret. Egentlig målsättning: att inte förlora förståndet). 
Tidigare erfarenhet: Ingen.
Hur det var: Minigolf, bowling, biljard och sånt har jag lagt ner för länge sen, eftersom jag väldigt lätt blir vansinnig och låter det gå ut över alla i min närhet. Hade därför ganska svårt att tro att det skulle kunna gå på något annat sätt i dag. Det gick väl ungefär som förväntat. Jag var totalt talanglös och kastade snett och kort, in i träd och buskagen. Discen rullade 50 meter i en nerförsbacke – bort från korgen. Banans par var 58. Jag behövde 122 kast. Näe. Men bortsett från mig så var banan välskött och rätt omväxlande. Saknade en översiktskarta och ett scorecard, men bägge går att skriva ut från DFBK:s hemsida.Vi gick 3,5 kilometer och det tog två timmar.
Borgskala: 6. Som en lugn promenad med pauser hela tiden.
Kulskala: 5. Det var egentligen ganska trevligt, och om man bara kunde lära sig att kasta rakt och långt skulle det säkert kunna bli mycket roligare.
Frustrationsskala: 9,5.
Förmodad träningsvärk: Nej.
Igen: Nej, jag tror inte det. Möjligen om man kunde få lite tekniktips först. Eller om jag känner att jag behöver träna tålamodet.

Inga kommentarer: