5 juli 2012

Vansbro Marathon 2012

 
 
 
 
 
 
Jag har sprungit Vansbro Marathon, eller mer riktigt den halva varianten som var 23 km. Ett par hundra meter asfalt i Vansbro city, annars bara stig och grusväg. Det var ett mycket charmigt och trevligt arrangemang, jättefin bansträckning och nästan lite för bra väder. Hoppades ett tag att jag skulle klara mig under två timmar, men jag är nöjd trots att det tog några minuter längre. Väldigt imponerad av alla som sprang hela loppet, det är ganska mycket tuffare i terrängen än på en platt asfalterad bana. Rekommenderar verkligen att du ställer upp 2013. Vill du se fler skakiga kort finns ett gäng här.

8 kommentarer:

Lena Ihlar sa...

Så nu har du sprungit marathon - jag blir bara så imponerad. Vilken tur att du inte sprang vilse där i Vansbro, för tänk om du hade blivit bortglömd och kvar där! Det hade inte varit roligt...

Lina sa...

Tack Lena!
Vansbro visade sig från sin bästa sida. Men det var rätt skönt att komma i mål ändå.

Lina sa...

Åh vilken fin bansträckning!

Eva sa...

Min grymma granne!

Håkan T sa...

Bra skubbat! Men springer du alltid med kameran i hösgta hugg? :D

Lina sa...

Håkan: Kameran är med för det mesta, det kan man kosta på sig när man är oseriös motionär. Men den dog i går.

Lina: Ja, superfin!

Grannen: Du skulle träffa min granne, där kan man snacka grymt!

Ousa sa...

Hej!
Råkade få syn på en bild på mig som du tagit. Tänkte höra om jag får ta del av den? Grönklädd löpare i starten av Vansbro :D

Lina sa...

Ousa: absolut. Har fler bilder och bättre upplösning om du vill ha.