2 mars 2013

Bortvallad

 
 
2011 körde vi på 6.05, målsättningen var att vara lite snabbare i år. Visserligen var tre gubbar i laget utbytta, men vi var förstärkta med bland annat Klingen och Lassis brorsa Antti, så det var fullt rimlig. Jag åkte kortaste sträckan mellan Oxberg och Hökberg (fotfan), och det var tur, för mitt vallateam hade inte alls fattat att det skulle bli så varmt. Det sög ordentligt, jag hade noll fäste och tog mig nästan inte upp för knixarna till Hökberg. Helt värdelöst. Snittade 94% maxpuls i 34 minuter, blev trött och fick i alla fall ett bra pass, men självförtroendet blev inte direkt bättre av att vara så klen. Laget körde in på fullt godkända 6.14.
Den här bilden har jag stulit från min kompis Helene. Det blåste rätt friskt natten till fredag.

Förtydligande: Vallateamet består av mig själv.

2 kommentarer:

Eva sa...

Med all respekt för dig blygsamhet kära granne, men jag tycker att du körde ruskigt snabbt på din sträcka. Vågar inte tänka på hur snabbt du åkt om du haft fäste!

Lina sa...

Eller om jag hade tränat :)
Tack.