23 apr. 2014

6.44 min/km

Såg en skidåkare på väg till Sjulsarvet, men vågade inte stanna och knäppa kort.
Här är i alla fall hela spåret – uppskattningsvis 20 meter enkel väg.
Nytt försök att bli kompis med kartan, den här gången på Lugnet. Några mindre svängar blev det, men ingen jättestor. Det beror så klart på att det var lätt. 42 min på 6,5 km (som verkligen är strålande för att vara jag) förklaras på samma sätt. Även om det är mycket stiglöpning på Lugnet så är det ju sällan platt, och det känns bra att det inte är orken som begränsar mig. Naiv som jag är tror jag ju att det ska gå att skrämma liv i kartläsningen. Haha.   

5 kommentarer:

EvaLK sa...

6.44 min/km inkluderar då även fotografering. Vojne, du är snabb i år Lina!

Lina sa...

Jag låg i mossan på Jungfruberget när det där planet flög över mig. Fotade det jag också, och sedan kom ett som korsade!

Jag testade rullskidorna för någon dag sedan, lättrullade, inte minst utför!! Tar gärna sällskap av ett rosa par någon dag.

Lina sa...

Nja, Eva, "fotograferingen" bestod nog mest i att fippla kameran ur bakfickan två gånger, inget stopp. Men löpningen känns bra, peppar peppar.

Lina, planet såg jag först nu...
Kul att du gillar skidorna! Jag hör av mig!

Nipe sa...

Imponerande hastighet måste jag säga :) Klart att du kan skrämma liv i kartläsningen!

Lina sa...

Tack Nipe, men det var mycket stig. Jag hoppas att det går att lära sig igen, det är så kul när det stämmer!