10 apr. 2014

Vill, borde verkligen, måste. Och lite chili

Det pågår en ständig kamp på Vallmansgatan, och just nu är den är tuffare än någonsin. Jag får inte ihop min tillvaro. Saker som borde vara klara har hamnat på måste göra nu-listan, och det blir väldigt lite tid kvar till det jag egentligen vill göra. Efterlängtad tvättid i dag (vågar inte berätta när förra gången var) men vi kan väl säga tvättid – äntligen! Skulle passa på att hämta en cykel som stått felparkerad jättelänge, men då låg ju redan alla kläder i maskinen. 5 grader, regn och kortbyxor funkade i alla fall bättre än jag trodde. Och om man ska hitta något riktigt positivt så har jag blivit chiliodlare, en mycket framgångsrik sådan, dessutom. Fem dar tog det innan det första livstecknet kom, nu har dom nästan vuxit ut lådan.    

Inga kommentarer: