16 apr. 2014

En grymt välinvesterad guldtia

Sjuttifemtusendel, det ni! Tack Leif för korrekturläsning.
När jag var lite yngre hände det ibland att jag grät när det var dags för träningsorientering, och det var inga glädjetårar direkt. Men i dag kunde jag nästan ha fällt en, bara för att det är så himla bra. Anlände genomsvettig och halvt sönderstressad till Stångtjärn, stoppade en guldtia i en burk, valde en lagomt kort och lätt bana, och sen var hela skogen min (egentligen var det mycket folk ute, men alla är inne i sin lilla orienteringsbubbla). Jag bommade ganska friskt, men hade hur kul som helst och mådde som en prinsessa när jag kom i mål. Och vet ni, det här är öppet för alla! Någon annan gör jobbet, du bara springer. Eller går. Varje onsdag i trakten av Falun fram till sommaren, öppen start 17.30-18.30. Håll förslagsvis koll på Korsnäs eller Kåres kalendrar för mer info.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Ja, visst är det underbart med orientering! Vilken härlig skog!

Leif_A sa...

Tack Lina för lånet av kartan. Nästa gång får jag låna din OL-färdighet också. Min är rostangripen.