1 dec. 2011

Funbeat-testet #7 – Yoga

Vad: Hahtahyoga, F&S Falun, 60 minuter
Passbeskrivning: Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk, lugn och meditativ yoga. En upplevelse där närvaro, ökad medvetenhet och stillhet infinner sig. Ett tillåtande pass, där prestationskraven uteblir. Du behöver inte ha tränat yoga innan.
Tidigare erfarenhet: Ingen
Hur det var: En mycket positiv överraskning. Jag (som enkelt skulle vinna vilket mästerskap i orörlighet som helst) var rädd att fröken (Lisas supertuffa mamma) skulle peka på mig och säga "titta på henne där – ett jättebra exempel på hur man inte ska göra". Men hon gjorde inte det. Ingen skrattade heller. Högt i alla fall. Jag är så ju fruktansvärt stel att jag nästan inte tror att det är sant själv. Men det här var skönt och riktigt bra. Solhälsning och andra övningar som jag inte kan namnet på. Rörlighet och stretch, typ. Höll dessutom på att somna under avslappningen, hyfsat ironiskt.
Borgskala: Ingen puls, men det känns ju lite i musklerna när man försöker nå golvet med olika kroppsdelar.
Kulskala: 7.
Förväntad träningsvärk: Nej.
Igen: Jag borde verkligen, det här är precis vad jag behöver. Och det var faktiskt inte så farligt som jag trodde.
Tips: Jona bloggar om yoga, konditionsträning och livet i en häftig blandning.

Inga kommentarer: